Felici is packed with a cool notification manager, alert your visitors the smart way.

Learn More Close

Canon EOS 5D Mark II VS Red Scarlet 2/3”

Scarlet One

Bizler için makul bir fiyat aralığında  (prosumer) tatminkar bir görüntü kalitesi elde etmek için önümüzdeki seçenekleri yazımızda inceledik. Kameralar kıyaslanırken  temel olarak sensör büyüklüğü, yakalayabildiği dinamik aralık, renk derinliği ve bu veriyi sıkıştırma formatı, bant genişliği ile kullandığı renk örneklemesi genelde yeterli seviyede ayırd edicidir. İronik olan size tavsiye edebileceğimiz kameralar bilindik markaların (Sony Pana, JVC, Canon –en azından video için konuşursak-) dışında bir seçim olacaktır.

Önümüzde iki seçenek vardır. Canon EOS 5D Mark II ve Scarlet 2/3” Cinema. Bu kadar hızlı özet geçmemizin nedeni üst sınıf prosumer kameralara göre bu seçeneklerin ciddi farkları ve üstünlükleri vardır. Bu sınıftaki kameralardan sıyrılan HVX/Redrock# serisini bile 1/3 inç çipleriyle bahsetmek yersiz olacaktır.

Canon EOS 5D Mark II

Sensör büyüklüğü: 36 x 24 mm ( Full Frame ) CMOS

1.70 inç,  21.1 megapiksel ( efektif )

Kayıt formatı: 1920x1080P Quicktime MOV (  MPEG-4 H.264 kodeği )

38.6 Mbits/sec  bant genişliği

Renk derinliği ve örnekleme: 8 bit / 4:2:0

Dinamik aralık: 8 f-stop

Fiyat:# 2,699.95 $

 

5D# ’nin  fark yaratan iki özelliği var. Birincisi full frame bir makina olduğu için herhangi bir adaptör kullanmadan 35mm lenslerle çalışıp bu lenslerin açı ve alan derinliklerini yakalayabiliyorsunuz. Yani aslında bu verdiğimiz fiyattan optimum Redrock seçeneğini örnek verirsek; adaptör ( M2 Encore Cinema Lens adapter 995 $ ) ve akromat lens ( microX Encore 72mm achromat 345 $ ) fiyatlarını düşersek makina neredeyse aslında 1360 dolar civarı bir rakama geliyor.

İkinci önemli nokta kamera full frame bir makina olduğu için düşük ışık performansı çok yüksek. 5D  şu anda 35mm kalitesinde görüntü yakalayan high end kategorisinde dijital kamera Red One‘dan daha iyi gece performansı sunmaktadır.

Ses kaydını stereo mikrofonlarla sıkıştırmasız 16 bit 44.1 KHz  PCM formatında yapabilir. Bu elbette profesyonel XLR mikrofon kayıtlarıyla kıyaslandığında eksi olarak görülebilir. Ancak gerek XLR adaptörler ( beachtek ) gerekse harici profesyonel ses kayıt cihazları ile bu sorun rahatça aşılabiliyor. Bu ek bir masraf getirecektir elbette.

Kamera diyafram, enstantane, ISO, netlik konusunda tam manuel ayarlara video modunda sahip değil. Ancak şu disiplinle ( tabii manuel focus nikon lens ve mount ile ) tüm bu sorunların üstesinden gelebilirsiniz.

http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?t=157945

Bir diğer konu CMOS sensörlerde ortaya çıkan ( Red One#, EX1/EX3, 5D, D90, HV20/30 ) Rolling Shutter sorunu. Görüntüde meydana gelen dalgalanmalar (wobble efekti). Bu kamera ile ani sallantılarda, hızlı pan/tiltlerde ortaya çıkıyor. Görüntü CMOS sensörlerde aynı anda oluşturulmadığından, satır satır pozlandığından bu durum ortaya çıkıyor. Bu sorun kullanıcılar tarafından pek de önemsenmeyen bir durum olarak kalıyor, çoğu pratikte bir sorun yaratmayacağı konusunda hemfikir. Bu tarz ani çekimler çok nadir kullanılacak çekim türleri olsa gerek. Aşağıda İlker Canikligil tarafından yapılmış ufak iki teste göz atabilirsiniz.

http://www.ilkercanikligil.com/?p=657#more-657

4 GB CF kartlara Full HD çözünürlükte 12 dakika kayıt alabiliyor. Maksimum kayıt süresi 30 dakika.

5D ile çekilmiş şaşırtıcı derecede kaliteli örnek bir video.  Görüntüler mi yoksa kurgu mu büyüleyici karar veremedim.

http://vincentlaforet.smugmug.com/gallery/6042742_wZKiA#424860674_7Ykfo-L-LB

5D’nin sorunlarına gelirsek ilk olarak yalnızca 30 fps kayıt alıyor. 24 fps film hızı olarak düşünüldüğünde hareketler olduğundan keskin duruyor. Filme aktarım sıkıntısı da cabası. Bu kodlamayı kırmak için çalışan bir site bile mevcut.  Maalesef şu anda bir çözümü yok bu sorunun.

http://canonhack.com/

Bir diğer sorun düşük renk örneklemesi ve renk derinliği kullanması olabilir. Bunun sonucu olarak biraz öznel bir yaklaşım olsada izlediğimiz bir çok görüntüde 5D’nin görüntüleri çok keskin basitçe aşırı dijital olduğu söylenebilir. Yani bir hvx-redrock türevlerinde ki yumuşak tonlar ve renklerin zenginliğini arıyoruz.

Bu durumun sonuçlarını Red One karşılaştırmasında fark edebilirsiniz. 5D’de kontrastın fazlalığı ve renk tonlarının daha çiğliği göze çarpıyor.

http://vimeo.com/2356055

http://vimeo.com/2437826

Bu durum aslında DVC ProHD’ye göre sıkıştırma kodeği zayıf olan EX serisinin HVX kameraları ile karşılaştırmalarında da göze çarpıyordu. EX görüntüleri çok keskin ve tertemiz dururken, HVX’de çözünürlük düşük olurken, tonlar daha yumuşak ve renkler daha doğal gözükmektedir. Aslında onlarca görüntü izledikten ve kullanıcı yorumlarını okuyunca en amiyane tabiriyle ayna gibi bir görüntü istiyorsanız EX/letus; fim görünümü ise tercihiniz istediğiniz güçlü kodeği ve renk örneklemesi ( 4:2:2 ) ile HVX/Redrock ikilisi diyebiliyorduk.

Seçtiğimiz ilk görüntü EX1/letus ile harika çekimler yapan görüntü yönetmeni Philip Bloom’dan, ikincisi HVX/Redrock ile çekilmiş Deadland filminin HD fragmanı.

http://www.vimeo.com/774232

http://www.deadlandthemovie.com/

Scarlet 2/3” Cinema#

Sensör büyüklüğü: 10.1×5.35  mm CMOS

2/3  inç,  3072×1728

Kayıt formatı: 3K, 2K, 1920x1080P

REDCODE 42

336 Mbits/sec bant genişliği ( 42 MB/s )

Renk derinliği ve örnekleme: 12 bit / 4:4:4

Dinamik aralık: 11 f-stop

Fiyat: 2500 $ ( Brain only )

 

Red firmasının tasarı halinde olan bu kamerasının değişik formatlarından birisi olan bu seçenek ( fix lensli Scarlet 8x 2/3”, 35mm SLR lensleri direk takabileceğimiz S35 modeli ve FF35 ile Epic serisi gibi )  kağıt üzerinde muhteşem özellikler sunuyor. Red Scarlet serisi üzerinde çok durmak gereksiz olacaktır çünkü kameralar satışa sunulmadı. Ağırlıkta o yüzden yazıda 5D’ye değinilmiştir.  Ancak böyle bir renk derinliği, bant genişliği, çözünürlük her ne kadar alttaki sitede çokca konuşulup tartışılsa da beklemeye değer ve rakiplerine tur bindirir cinsten. Şöyle diyelim böyle bir dosya formatını sunan ARRI HD# ve PHANTOM HD dışında  Sony, Pana, JVC, Canon, Silicon Imaging, Thomson GV firmalarının profesyonel kameraları sunamıyor.

Kameranın bir eksiği olarak full frame olmamasından dolayı adaptör takviyesine ihtiyaç duyabilir. Şu anda bunun hakkında konuşmak için ya da adaptör seçenekleri için erken diyebiliriz. Birçok yorum dillendiriliyor;

S35 ile 2.5 stop fark olduğunu ve 2/3” ile F2.0’de çektiğinizi, S35 ile F4.0 veya F5.6 diyaframla aynı açı ve uzaklıktan eşit alan derinliği yakalanabileceği, dış gündüz çekimlerinde F4.0 ve F5.6 gibi diyaframların çok kullanıldığını, bu yüzden çok sıkıntı olmayacağını, Benjamin Button, Zodiak filmlerinin adaptörsüz 2/3” kameralarla çekildiğini söylüyor örneğin görüntü yönetmeni David Mullen.

Konuyla ilgili firmanın yaptığı tek açıklama şu başlıkta ve bilgiler güncellenebiliyor.

http://www.red.com/epic_scarlet/

Red Scarlet 2/3” body haliyle alınabilecek ve beklenilebilecek yegane alettir. Fiyatıyla sunduğu özellikler adeta mucizedir.

Eğer şu anda bir kamera almanız gerekiyorsa 5D kesinlikle iyi bir seçim olacaktır. Ayrıca zamanı geldiğinde elinizden çıkarmak istediğinizde ciddi bir fotoğrafçı kitlesi tarafından da alıcısı olacaktır.

 

 

Kaynaklar:

http://www.dvxuser.com/V6/

http://www.dvinfo.net/conf/

http://provideocoalition.com/

http://www.reduser.net/forum/index.php

http://www.dpreview.com/

http://www.ilkercanikligil.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

http://www.vimeo.com/

http://www.redrockmicro.com/

http://www.bhphotovideo.com/

http://www.beachtek.com/

http://vincentlaforet.smugmug.com/

http://canonhack.com/

 

Murat

7 gün ago by in Görüntü Yönetimi , Güncel Yazılar , Sinema Teknik. You can follow any responses to this entry through the | RSS feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave A Response

Required